Hoe u ruimtelijke analyse kunt gebruiken om uw bedrijf creatiever te maken

Spatial analysis

Spatial analysis is het vermogen om gegevens te analyseren en conclusies te trekken over de wereld om je heen. Het wordt vaak aangeduid als datavisualisatie of data-analyse.

Wat is ruimtelijke analyse?

Ruimtelijke analyse is het vermogen om gegevens te analyseren en conclusies te trekken over de wereld om je heen. Het wordt vaak aangeduid als datavisualisatie of data-analyse. Ruimtelijke analyse is een vorm van gegevensverzameling die gebruik maakt van een analyse-engine om visualisaties en grafieken te maken die kunnen worden gebruikt om gegevens te begrijpen en te bepalen of een bepaalde toestand al dan niet bestaat. Er zijn veel verschillende soorten ruimtelijke analyse: geografische, cartografische, cartografische/georeferentie, digitale, enz.

Hoe ruimtelijke analyse gebruiken in uw bedrijf

Wanneer u gegevens verzamelt, hebt u meestal één of meer hulpmiddelen die u gebruikt om de gegevens te analyseren en weer te geven. U kunt deze tools gebruiken om gegevens te verzamelen van uw klanten, werknemers, leveranciers en andere bronnen waarvan u afhankelijk bent voor uw bedrijfsvoering.

Best practices voor het gebruik van ruimtelijke analyse in uw bedrijf

Hoewel er vele soorten gegevensanalyse beschikbaar zijn, sommen we hier de nuttigste op. Gebruik contextgebaseerde analyse. Dit type analyse is van toepassing op gegevens die betrekking hebben op mensen, plaatsen, dingen of zaken die in ruimte en tijd vergelijkbaar zijn.

Bekijk bijvoorbeeld hoe uw marketingteam uw bedrijf in de markt zet en kijk hoe de kleur van hun logo zich verhoudt tot uw klanten. Gebruik visualisaties. VI’s worden vaak gebruikt om gegevens te tonen in grafieken en kaarten. We hebben voorbeelden van datavisualisaties op onze website over verschillende bedrijfsactiviteiten en marketingstrategieën.

Samenvatting

Ruimtelijke analyse is het vermogen om gegevens te analyseren en conclusies te trekken over de wereld om je heen. Het wordt vaak aangeduid als datavisualisatie of data-analyse. Er zijn veel verschillende soorten ruimtelijke analyse, zoals geografische, cartografische, cartografische/georeferentie, digitale, enz. Ruimtelijke analyse kan uw bedrijf helpen meer punten te scoren, efficiënter te werken en de kans op succes te vergroten.